up's n' downs

i måndes kom jag hem till åkarp runt 5-tiden. blev inte mycket mer än middag, ut en runda med tjejerna, sen hem och sov.

i tisdes vaknade jag av att j:et stod utanför dörren kl. 10 :)
mormor&morfar hade åkt till danmark för att hämta min gammelmormor.
så vi hade huset för oss själv.
vi käkade frukost & klädde på alisha sen kom e.
vi pyntade julgranen, den blev inte annat än superfin :)
men alisha hade svårt för att hålla sig borta från alla glänsande julgranskulor, men WE MADE IT!
sen duschade jag medans e&j var nannys :)
sen begav vi oss ut i snön, ner till ica och köpte våra omtalade grillchips.
gick hem till e & hade en mysig dag :)
sen blev det hem och käka middag, och sen hem till j och fika på varm nyponsoppa med vispgrädde, en riktig delikatess de ;) haha. stack hem runt 10 tiden, och hade rätt svårt med att få pluttan att sova, så det blev rätt sent igår. men tillslut slöt hon sina små bruna ögon <3

imorse vaknade vi inte förrens halv ett.
så gick vi upp och sen blev det en störd morgon.
ett jävla tjat om mina och alishas rutiner.
men blir så less, för helt ärligt så är det inte så lätt att styra detta? alisha sover liksom när hon är trött och vaknar när hon är utvilad, och så är det väl med dom flesta bebisar?
jag menar jag går ju inte upp 7-8 och ställer mig med en stekpanna & en slev och bankar in i alishas öra och säger: uuuuupp och hoppa!
det finns dagar då hon vaknar 8-9-10-11-12-1 ?
det finns kvällar då hon somnar 8-9-10-11-12-1-2?
detta varierar. plus att vilka tider hon sover på dagen varierar också.
och jag tror inte man kommer in i helt FASTA rutiner förrens hon typ börjar på dagis?
då vaknar man tidigt, leker hela dagen och när man kommer hem så är man automatiskt trött på kvällen?
det finns väl ingen jävla mall som man ska följa. alla lever väl på sitt sätt. och jag pallar inte folk som klagar på ens livsstil. seriöst acceptera mig och mitt sätt att leva på eller låtbli.
blir så störd på detta. FAR ÅT PIPSVÄNGEN :)

stack hem till j, bytte julklappar, fika lite, satt och snacka. sen stack jag hem, packade väskan och drog till syster :) skööööönt att komma ifrån ibland.. vi lagade spagetti m. köttfärssås, skrev julklappsrim, packade in lite julklappar, sen bada jag alisha, och nu sover hon sött :)
så tänkte passa på att skriva i min efterlängtade blogg som jag varit utan i hmm.. 2 dagar?
det är så skönt att skriva av sig.

ska hjälpa li med lite städning nu inför deras julfest på juldagen :)
..

känner mig inte alls lika julsugen längre. bara för alishas skull isåfall.
men nej fy. såhär dagen innan, känner man inte sig så laddad längre.
kan skiten bara vara över?

.. när saker och ting känns skit, och det känns som man bara gör fel,
så är det underbart att ha dem som verkligen finns där och förstår en -
och tycker att oavsett hur fel man gör så är det ändå rätt :)


CHAAAAAAAAAAAARLEK!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0