vikten efter graviditen

ja, jag kan väl börja så här.
i allt gick jag upp 20 kg.
ett par timmar efter förlossningen hade jag redan tappat ca. 10 kg.
det var antagligen alisha, fostervattnet, de antal liter blod som man får extra av, moderkakan, navelsträngen?
.. sen bara jag rasade ner i vikt, man glömmer bort sig själv så mycket efter att ha fått en liten bebis.
man tänker bara på att sitt barn ska få mat, inte att man själv behöver.
sen är det så mycket att göra hela tiden och ja, jag vet inte var mina kilo försvann?
jag var väldigt stressad av omställningen efter att ha fått barn, åt sjukt kass, sov kass, blev så stressig varje gång alisha grät, men det är normalt att det blir så, det är bara tills man vant sig.

.. jag fick väl min normala vikt igen bara efter några veckor. sen stannade jag där ett tag. och nu har jag helt plötsligt gått ner ännu mer i vikt. min kropp är förändrad det måste jag säga.
hade ett par jeans i garderoben i storlek 27, 26.. nu har jag 24-25 i jeans.
har fått slänga en hel del kläder..
är nere på 49 kilo nu, det kan jag nästan tycka är på gränsen till för lite. undrar var min kropp tagit vägen.
den enda träningen jag gett mig ut på är att promenera, mycket. och många långa promenader.
men det är så olika. på vissa fastnar kilona, på vissa rasar dom iväg. vissa kan träna bort dom hur lätt som helst, och vissa får kämpa. men man ska heller inte ha sån panik.. när man precis fått barn så ska man ta det lugnt, vila ut sig och vara med sitt barn för det finns alltid till till att träna senare ju :) mer tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0