UNGA MÖDRAR!!

är gamla mammor bättre mammor än unga?
älskar gamla mammor sina barn mer än unga mammor?
tar gamla mammor mer ansvar för sitt barn än unga mammor?
är det helt enkelt något fel på att vara en "ung mamma"?
& varför finns det en slags kategori i dagens samhälle som heter "unga mödrar"?
är vi inte som andra eller är det typ något fel på oss, är det  typ ett handikapp att vara ung mamma?
varför finns det inte någon kategori som heter "gamla mammor"?
varför blir inte gamla mammor sönderstirrade när dem går på stan med sina barn?
varför är det tillåtet av gamla mammor & alla andra människor att slänga ur sig kommentarer som låter såhär:
"oj så ung mamma", "shit så ung för o ha barn", "det e synd om barnen", "hur gammal e du egentligen?", "är det ditt barn?"
& varför ska vi bara ta emot det?
barn som blir mobbade i skolan, ska dom bara ta emot det?
en person som blir slagen, ska den bara ta emot det?
hade det varit fett om dom som är "unga mödrar" hade gått runt och sagt till gamla mammor:
"shit så gammal du är för att vara mamma", "är det ditt barnbarn?", "ditt barn bölar, är du för gammal för att orka göra något åt det eller?", "oj, ditt barn föddes lagom till din begravning" ?
& antagligen om man som ung mamma hade gjort det, så hade man väl betraktats som ännu mer ansvarslös & omogen.
men dem gamla mammorna har full rätt att säga liknande?
detta ämnet känns väldigt KÄNSLIGT för mig, för jag tycker verkligen inte det är OKEJ. verkligen inte.
dagligen ska man stå ut med det, dagligen ska man inte bara kunna vara sig själv utan att folk ska tro dom vet mer än jag själv som är mor till mitt barn?
folk säger man ska inte bry sig, men då ska man ju heller inte bry sig om folk som blir utsatta för mobbning etc.
är det rätt?
& de som säger att en ung mamma inte kan ta hand om ett barn, inte kan försörja ett barn osv, det är helt fel för det finns minst lika många gamla mammor som lever på soc & bidrag.
& det är inte alla unga mödrar som gör det heller.
& får man ett barn eller blir gravid & går runt med ett barn i magen i nio månader så är man nog ganska klar över att man ska ta hand om sitt barn & vad man har framför sig, och samma underbara känsla som du som gammal mamma hade när du fick ditt barn, samma känsla har alla unga mödrar också när dom får sitt barn..
& föräldraskapet & att ha ett barn innebär exakt samma sak för dig som ung eller dig som gammal. en gammal mamma har inte mer erfarenhet av att ha ett barn än en ung mamma? & bara för mitt barn råkar skrika medans just du går förbi, betyder det inte att jag inte kan ta hand om mitt barn!
till dig som dömer, tittar konstigt, slänger ur dig dumma kommentarer & helt enkelt inte kan hålla käften;
du vet ingenting mer än just det du ser i det ögonblicket jag passerar dig. du vet inget om mitt liv, du vet inget om mig som person, du vet inget om min relation till mitt barn. du vet INGENTING.
DESSUTOM finns det många PLUS med att vara ung mamma!
& för att man är ung mamma betyder inte att ens barn var något slags misstag!
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORD!



JAG ÄLSKAR PROGRAMMET UNGA MÖDRAR, MEN SNÄLLA KAN INTE VÄRLDEN BÖRJA SÄNDA ETT PROGRAM SOM HETER GAMLA MÖDRAR OXÅ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är en super cool mamma jag gillar det / djuccc <3

2010-04-27 @ 16:18:24
Postat av: luuuuuc!

& jag gillar dig djuuuuc! <3

2010-04-27 @ 16:19:15
Postat av: Anonym

du är en super cool mamma jag gillar det // djuuccc

2010-04-27 @ 16:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0