kan inte förstå

har haft en helt underbar dag, eller halvt.
kommer till det.
fika med elle & alisha, var i folkets park, sen kom ahad & vi gick & käka.. helt underbart väder och allt!
och nu kommer det värsta. på väg till bussen, så ringer mobilen. ngn har hittat min plånbok. visste inte ens själv att jag hade tappat den. hade ca. 1500 i kontanter i den, det var en del av pengarna för vagnen jag sålde igår & självklart hade ngn tatt dem!
killen som ringde mig & hans två kompisar hade sett ngn stå & fiffla med ngt borta vid en papperskorg, sen gick dom dit och kolla så låg min plånbok där & dom andra killarna hade redan stuckit. så han som ringde mig hade kollat mitt leg , ringt nrupplysning & fått tag i mitt nr så dom kunde lämna den till mig. TUUUR ATT ALLA MINA KORT VAR KVAR..
misstänkte såklart först dessa killar, men stod och diskuterade länge & han sa att dom själv vet hur det kändes osv..
förstod på dem att det inte var dem, men man vet ju aldrig..
två av dem gick till automaten o tog ut 400 till mig och gav dem för att de tyckte det var synd & jag ville självklart inte ta emot dem.. så vi stod och diskuterade ytterligare rätt länge.. tillslut la han dem bara på alishas vagn och sa "snälla ta dem, om de finns dåliga människor så finns det även bra människor ta dem och köp ngt till din dotter, jag har ändå bra lön osv. & att han ville göra en god gärning.."
hmm... fick ta pengarna tillslut, åkte hem med värsta ångesten & dåligt samvete & allt.
fick ringa & spärra mitt kort, sen var det ju bara till att glömma det.. tar lite tid att komma över sånt för det är så JÄVLA SURT!
kan inte förstå hur människor kan göra så? det kunde varit dom själva, eller deras närmsta vän eller ngn i deras familj. där rök pengarna för alishas vagn som jag tänkte spara undan till resan eller köpa ny bilstol till alisha för. TACK SÅ MYCKET!
OOOHHH.. så jävla ledsen för det faktiskt.. det kanske inte var en miljon, men ändå pengar som jag typ kämpat för..
ikväll har jag bara tagit det lugnt, kollar på film nu, pausade..
ska kolla vidare så..
tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0