that's new, that's even better!

godkväll.
läsarna har antagligen minkat med ungefär... 100% kanske?
what ever.
nu känner jag för att börja blogga igen.
livet går upp
livet går ner.

& just nu känns det som mitt liv är iallafall på väg uppåt :)
ska kanske flytta. imorgon ska en massa samtal ringas. sen vet jag.
det innebär en massa bra saker för mig ifall jag flyttar, dvs...
-kan börja leta dagisplats till alisha - PÅ ETT BRA STÄLLE.
-kan börja leta efter jobb/skola till mig själv & veta varifrån jag ska utgå.
-får en fast punkt till mig & alisha.
-har nära till det mesta, gångavstånd in till stan osv.
-det blir helt enkelt en början på någonting nytt.
(finns fler personliga anledningar, som jag nog sparar inom mig själv)
hoppas såklart inte FÖR MYCKET, vilket man aldrig ska göra för att undvika att bli besviken, men just nu ser jag inte att det skulle bli något problem.
på fredag ska jag köpa ny vagn, det gillas!
en avanti moving light blir det. lime/svart :)
VAD TYCKS?!

.. har just nu en helt svart citymini som jag bara haft i 5 månader, men såg en hel del fördelar med avantin..
finns större utrymme undertill & den är lättare, sen även att alisha kan sitta lite mer rakt upp i ryggen i den, cityminin är lite bakåtlutad vilket har varit ett litet problem.
ett enda minus med avantin skulle isåfall vara att den bara går att ha tills hon är ca. 3 år, men jag menar hur mycket kommer man att använda vagn när hon är 3? not that much, & skulle det vara kan man ju bara ha en enkel paraply-sulky då :)
- min vagn ligger ute på blocket, men har redan fått 3 mejl av intresserade köpare, så den blir nog inga problem att bli av med...
IDAG var det även en STOR DAG! alisha har tagit en massa steg på egen hand, typ 4-5 steg åt gången flera gånger. jag köpte en lära-gå-vagn till henne IGÅR & redan idag började hon våga gå själv. helt otroligt :)
men har känt länge att det varit på gång, hon har liksom gått längs möbler, väggar & rest sig upp till ståendes & stått själv. har även kunnat gå med henne när jag hållt henne i handen..
men nu kommer det säkert gå snabbt & innan man vet ordet av kommer hon att gå alldeles utmärkt :)
hon har blivit så stor, det är inte till att förstå. men man växer ju med henne liksom. mitt lilla lilla hjärta som tar så stor stor plats i mitt hjärta <3

ohhh, känns som evigheter sedan jag bara satte mig ner och bara skrev av mig! det är nästan förfärdligt?
känns som detta inlägget slutar LÅNGT..... har så mycket att berätta :)
har även efter lååååååååång tids tänkande bestämt mig för vad jag ska tatuera.
det första är en liten text som verkligen betyder någonting för mig.
live to learn
learn to live
..kommer att stå på min handled snart.
det betyder för mig att jag lärt mig så mycket genom livet & varje dag lär man sig någonting nytt som man har med sig i livet & lär en att leva.
det betyder även att min pappa fick sin sjukdom för att lära sig någonting utav den & han har fått lära sig att leva med den även han velat det eller inte.
(jag tror att varje steg man tar & varje liten händelse i livet har någon slags betydelse, en mening & att man ska lära sig någonting utav det, som ska vara med en föralltid.
för er som inte vet så har min pappa MS. en svår sjukdom som man nästan inte kan förstå sig på utan att ha en person i sin närhet med denna sjukdom. det har gjort mig svag, det har gjort mig stark. det har gjort så jag känt känslor som jag inte visste fanns. kan än idag efter 12 år då han haft den inte förstå mig på denna sjukdom. den är så orättvis. den är så kall.

min andra tatuering kommer att bli en liten babyängel som ligger på mage i bara blöja som tittar utåt med ansiktet & ansiktet ska jag göra som alishas.
anledningen till denna tatuering är även stor & betyder mycket för mig.
innan alisha kom till världen hade jag många up's&down's, mycket hade gått så fel, mycket kunde gått så fel..
det känns precis som hon blev nerskickad till mig som en skyddsängel, som skulle hjälpa mig att komma på rätt spår, att hitta mig själv igen.. vilket jag verkligen har gjort.
jag mår så bra i mig själv idag.
jag gör verkligen det.
och alisha är en sån stor del i det.
jag tycker att det man tatuerar ska verkligen betyda någonting, inte bara något krimskrams?
det är någonting som sitter på ens kropp resten utav livet & det ska inte vara som att bara rita med bläck på handen när man har FÖÖÖR tråkigt :)
något annat?
jag saknar davina&marlon. wtf? dom sitter fast i spanien pga. vulkanen, vad händer med världen?
.. ja verkligen? VAD HÄNDER MED VÄRLDEN?
många konstiga tankar.. 2012? kommer det verkligen hända något då?
vem vet inte du, vem vet inte jag.
iallafall så ska jag och alisha också till spanien i sommar, med davina&marlon. passen är fixade & har sparat ihop det mesta. behöver en upplevelse, vill ut och se något annat än denna trista vardag. ska bli sååå kul! hoppas inte det blir något problem!

nej nu har ni en del att ta in.
vad fan.
it got to end sometime?
BLOGGEN FINNS DÄR, DEN FÖRSVINNER INTE, JAG KOMMER KUNNA SKRIVA FLER GÅNGER.
FATTA LOLLO!
haha.
you might think i'm crazy, but it's ok. i'll deal with it!

CHARLEK <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0