it's been a looong time.

heeeej..
shit vet jag inte har skrivit på jävligt länge.
datan paja hos älsk, feeeetevirus. sen när jag väl haft tillgång till dator så har jag inte riktigt haft tid till att skriva..
nu sitter jag hemma hos syrran, sov här igår :) myys.
vi lagade tabule, pommes, tzatziki & stekta auberginer, sjukt gott!! 
sen började hon baka bröd & göra egen müsli & såna grejer. QUEEN OF THE KITCHEN, jaddå!
vakna runt halv tio idag, jag sitter redan här & har ätit duschat fixat mig, väntar på att lillaalisha ska vakna, sleepyhead. vad händer idag då?
, ska träffa L. kanske hemom älsk först.
kanske sola solarie ikv? :)
hade suttit fint.
let's see...

tiden som har gått..
ja, så bra minne har jag inte så jag kan berätta..
men alisha har blivit så stor :) hon gör nya framsteg varje dag nästan.
en liten tand har tittat fram , hon börjar så smått krypa , hon kan resa sig själv upp till sittandes , hon öppnar skåp och lådor & går så snabbt i sin gåstol , hon försöker resa sig upp till stående men lyckas lite halvdant ;P , hon förstår vissa saker man säger till henne. hon är liksom helt MED nu på allt. det är så kul att se hur hon utvecklas... min lilla ängel...
älskar henne bara mer och mer, jag verkligen känner det <3 & nu känner man verkligen hur hon har knytit an till en - det är liksom mig hon helst vill vara hos, det är hos mig hon känner sig trygg. jag är så STOLT, så stolt över min vackra underbara dotter <3

..

iförrgår klippte jag mig. shit vad kort. jag behövde det verkligen. det var sååååååå slitet. efter allt färgandes från brunt till blont till brunt, slingor hit , slingor dit, allt plattandes & fönandes osv.. men nu fick jag iallafall ett kort friskt hår. hellre kort & friskt än långt & slitet, det såg ju verkligen risigt ut.

annars ?
.. har börjat med att försöka lägga mig tidigare & vakna tidigare , tycker det är så himla skönt att sitte här nu 11:59 & ha varit färdig för länge sen. har hela dagen framför mig & det är så underbart !!
jag måste oxå göra detta för att har ett viktigt samtal att ringa, telefontiden är 08:30 , i neeeeeed to do it !!
.. så jag övar mig på att vakna tidigare & tidigare tills jag vaknar 08:30 & känner mig pigg :D haha..
ska ringa till socialen, söka ekonomiskt bistånd så jag kan få en lägenhet & slippa allt detta åkandes hit & dit , packandes hit & dit . i hate it!! vill ha en fast punkt där jag känner att det är mitt hem, på RIKTIGT. & jag vill att alisha ska känna likadant. hon blir ju bara större & större för var dag som går, snart ska jag ansöka om dagis, men TELL ME WHERE? när jag fan inte ens vet var vi kommer att bo fast.
.. jag vet att det kommer lösa sig såsmåningom, men det händer ingenting om man inte tar tag i det på något sätt. får försöka med de möjligheter jag har helt enkelt, även om möjligheterna kanske inte är så många i min situation.

- men fuck it, NO REGRETS.. jag är nöjd med mitt liv & mina val jag har gjort i livet.
hade aldrig varit den jag är idag utan att jag hade valt denna vägen... jag vet att detta var menat för mig,
och jag har lärt mig så mycket av det, och för varje dag som går lär jag mig något nytt som är bra att ha med sig under livets gång!

och jag är fan ingen looooser. jag vet att jag kan lyckas.
jag vet att jag kan nå upp till mina mål. MEN INTE UTAN ATT KÄMPA.
men jag tänker kämpa för både min egen och alishas skull, jag tänker nå dit. kanske inte kommer hända inom den närmsta veckan, men någon gång så kommer jag att sitta i min egen lägenhet, ha gjort klart min utbildning, ha fast jobb & känna att livet rullar på. och då kommer jag vara så tacksam, för jag vet hur det är att va utan.
PUUUUUUUUNKT SLUT!!

50 cent feat. Ne-yo - Baby by me. LOVE IT :)

skriver så fort jag kan, big luuuuuuuuuuuuve <3




Kommentarer
Postat av: Emelie

Blir jätteglad när jag läser din blogg, yo go girl ;)

2010-01-27 @ 16:19:48
URL: http://emeliely.blogg.se/
Postat av: Louise

sååååå kul att höra :) tack !!!! ska ta mig en titt på din blogg nu :)

2010-01-27 @ 17:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0