summer day

härlig dag :)
började dagen med frukost, städa till hamstern min & sen gick jag en runda med alisha & handlade, hem & städa undan, sen var jag ute i solen med alisha & älsk, alisha lekte med boll, & sin gåbil ..
sen sov alisha lite, så lagade jag spaghetti med köttfärssås, mums (:
receptet på min köttfärssås ska ni såklart få.

du behöver:
gul lök
morot
färska champinjoner
röd paprika
vitlök
nötfärs
grönsaksbuljong
passerade tomater & krossade tomater
tomatpuré
ketchup
grädde
salt, peppar, basilika, oregano (man kan tillägga fler kryddor om man vill)
oliv-olja
pasta

såhär gör du: hacka & stek grönsakerna i olivolja, tillsätt pressad vitlök & lite kryddor. tillsätt nötfärsen & bryn den. krydda. tillsätt passerade tomater & eller krossade tomater, en tesked tomatpuré.
häll i lite ketchup, grädde, grönsaksbuljong & krydda lite till. låt det stå & puttra :)
koka pastan med salt & olivolja & så e det klarrrt :)


.. efter maten kollade jag såklart på UNGA MÖDRAR! ett måste mellan 17.00 & 18.00.
sen stack vi ut på en liten promenad & älsk gick runt lite med alisha medan jag stack till solariet. sköntsköntskönt.

väl hemma tog jag hand om disken, plocka undan & nu sitter jag var jag sitter ;) hehe. alisha halvsover. ska in & lägga henne.

ska se film idag igen tror jag hihi, beroende av att se film?
& dricka fanta :) har varit helt sugen på det. ibland är det fan gott.




sen blir det sängen. ett tvättpass mellan 07.00-13.00 väntar mig imorgon.

pussspuss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0